Twitter

понеділок, 24 квітня 2017 р.

Мовне питання - Google Документи

Мовне питання - Google Документи:

Мовне питання.
Щось я чув там якийсь срач про гетто чи ще щось. Не знаю. Не став удаватися у подробиці. В мене, як у російськомовного українця з Донбасу, давно вже склалося своє ставлення до мовного питання в/на Україні (як того вже вам бажається). Україна вже чверть століття як незалежна держава, але мовне питання й досі дуже боляче. Чому так? Бо за цей час нічого не було зроблено в плані поступової українізації. Гопак та пісні під бандуру це дуже добре, але телебачення та радіо майже повністю російськомовне. Десь років 10 тому я був у Естонії. Гостювали у двоюрідної сестри моєї дружини. Вона з України, чоловік з Росії. Вона вивчила естонську і працює бухгалтером. Він вперся рогом, принципово не став вчити і працює де що попадеться. Я помітив, що в державних установах, обслуговуючий персонал, навіть кондуктори у потягах розмовляють естонською мовою. Ви знаєте де я почув російську? На ринку. Оце такий собі острівець руцького міра. Не знаєш мови? Йди продавати кріп та помідори.
В Україні ситуація не змінювалася роками. Не було державної політики щодо мовного питання. Я не схильний до примусової українізації. Вона мусить бути поступовою та заохочувальною. Але жорсткою та безкомпромісною. Не знаєш мови? Не маєш права працювати в державних установах та у сфері обслуговування. В Ірландії не розмовляють ірландською, але ти не будеш працювати на державній посаді без її знання. Чому росіяни посунули жити в Україну. Да патамушта язик учіть нєнада. Нас ніколи не будуть поважати до тих пір, поки ми самі себе не почнемо поважати. А рідна мова є самим найважнішим чільником у цьому сенсі.
Не кажіть мені будь ласка, що мова це не важливо. Не була б вона такою важливою то й не забороняли б її на протязі 300 років. Бо знали, що це наша зброя, від якої в них нема захисту. І для тих кому «какаяразніца» просто прошу подивитися на мапу України. Там де не було мови, там вже нема України! І потому кажу ще раз – вчіть мову йоп вашу мать! Щоби вашим онукам не прийшлося гинути знову, через вашу недалекоглядність.

(с) С.А.


'via Blog this' ZLT say:

Немає коментарів:

Дописати коментар